Lencana Ni yg dok kat dada Kita Dulu2

Lencana Ni yg dok kat dada Kita Dulu2

Seloka Sekolah

Tahun 1990 aku melangkah ke khir johari
masuk kelas sains..kelas sains last sekali
asing bagi aku .. ingat nak cabut lari
tapi aku tetap menempuhi.
kawan kawan banyak mengelilingi
dari serata pelosok daerah negeri
semakin lama makin aku kenali
dari seorang dah sampai tak cukup jari
dari kelas math sampai ke kelas biologi
dari asrama putera ke asrama puteri
depa semua bersatu hati

dari tingkatan 4 ke tingkatan lima
belajaq banyak tak masuk kepala
semua nak enjoy dan suka suka
matlamat hidup tak nampak depan mata
dok joli katak juga 
dari setahun dah masuk dua
tak ingat SPM nak tiba
ghalit dok menorat anak dara
anak anak dara utara
cun cun ooo putih putih semua
Det dok cucuk jarum kot kot mengena
yang lain lain dok usha juga
masing masing nak kawin muda
tapi tak tau duit tak ada
pi sekolah mak bapak bagi belanja
ada hati pasang cita cita
masa sekolah la time bergembira
bila ingat balik rasa nak ulang semula
maklum laa masa tu darah muda 
mana nak ingat hari tua
masa depan yang menanti kita
bila SPM ada yang sangkut juga
ada juga kena repeat paper
ada yang sedih ada yang suka

lepas sekolah pakat ikut hati
ada yang sambung studi
ada yang kena amik sekali lagi
masing masing ada agenda tersendiri
ada bercita-cita nak jadi menteri
ada yang nak jadi suri
ada yang cukup makan gaji
ada yang samapai la ni tak kawin lagi
semua tu masing masing punya rezeki
pandai pandai laa tanggung anak bini
rezeki halal wajib dicari
jangan ada yang jadi pencuri
member-member aku semua boleh dipercayai

kini 18 tahun dah berlalu
rasa macam kemarin kita semua bertemu
yang dah ada anak dah nak terima menantu
ada juga yang masih macam dulu
tak kisah laa masing masing punya mahu
wei aku berenti kat sini dulu
kalau ada masa kita bertemu
kalau mai kat sini..contact laa aku
aku stop setakat ni dulu
tata titi tutu ...........haha hehe huhu!!

0 comments:

SeLaMat DatanG!!!
kHusus UntUk XSMKJ SPM91
yang LaiN jugA diALu-aLukaN Joint DiSiNi
 
Copyright 2009 x-Student SMKJ SP- SPM91 All rights reserved.
Blogger Templates created by Deluxe Templates
Wordpress Theme by EZwpthemes